Hey You!

My photo
Jakarta, Indonesia
a sucker for city lights.

Monday, November 16, 2009

Inauguration Night

Hello ladies!

yesterday was a blast! My art group (called MBrass, it's a group consists of 3 different divisions, Cheerleaders, Baron Photography Club and Marching Band) year 23 just did the inauguration night for year 24! Tho’ it was so tiring, and I even fell asleep in the school’s yard while the year-24s’s searching for the clue at MBrass room on 4th floor :p But I love the feeling when I woke up and seeing the whole blue sky as the first thing in the morning :) Then me and Sanie went outside, we’re having coffee for breakfast. And then we did the inauguration on the 5th floor, it was SO HOT and I’m blacken than before :( it burned us! But everything just happened well without any serious problem, Thank God it’s over with a smile on our faces (both the commitee and the newly-members of MBrass) :D


and that’s the reasons why I skipped school today :) My legs hurt as hellllllll :((( but I have a good time alone at home, having me time with good books, soul songs and some light snacks. Today's great :) and how’s your day anyway? Hope everything’s well okay…



Cheers for today :D

xoxo,
Nadia


Sunday, November 8, 2009

Hey :)

heeeyyy it's been a looong time since I last updated this blog, so sorry people too much things to do, so little time :) Pity us only got 24 hours a day.

Well, Bazkom Food Festival is over. But so just you know the Closing was SOOOOO FUCKIN GREAT! Tho we need to wait til midnite to see RAN, it was worth it with their awesome performance! And don't forget about The S.I.G.I.T, Superglad, Tony Q and the one-and-only 68 All Stars awesome performances!! I miss BFF already :( I miss the food court area, the jumbo-sized hot dog, the creamy yummy takoyaki and the famous green tea latte :9 sounds yummy,eh? Yes, they are :)

Dare to see the crowd?


I'm so proud of Bazkom Food Festival ! Congratulations, my dear seniors, Class of 2010 ! Wish us, Class of 2011, can do a lot better than you :) tho it's HARD, referred to the fact that BFF is one of the best BAZKOM event among others.

And yep, haven't I told you that I'm officially part of OSIS/MPK 68 now? Yep, it's Pramanandhana Nityasewaka Adipurusa year already :) But I can't tell ya about my position because the structure hasn't fixed yet. Just wish us luck, okay?

About my daily life, nothing has changed. I'm on a program right now, and somehow the treatments are so fucking hurts :( You have to go through a hurtful time to be beautiful, right?
And about my class, Social 2, so far so goood. We share a lot of laugh together, especially when it comes about Geography, our "favorite" subjects haha. We decided to named our class as HELSTIRE. Hello Social Two is Here. I know it's lame, so go laugh your ass off haha but I love this class :)

And currently me and my X4 friends are so obsessed to go travel out of the city! The boys are planning to backpacking to Bali on New Year Holiday, I want to goooooo but I'm not sure about Bali. If it's only Anyer or Tanjung Lesung I will definitely join them! There's my wishes : Spend the NYE with them, in the beach, no parents, no rules. I'm dying for that moment.

And my mid-term report card was so goood except math and some trashy scores on economy (only sight's social kids now what I mean by "trashy" scores) I even got 100 for Accounting Subject! Yoohoo! Keep the good work, Nad hihi :)))

So that's all for now, have a pleasant week, everyone!


xoxo,
Nadia


Sunday, August 30, 2009

A Night to Remember

heyyyy bloggies! Long time no see, maaf ya gue males ngupdate blog :p hehe tapi ini gue update kan tuh hehe

soooo......last night + this morning was a blaaaaaaaaaaast! Jadi kan OSIS 68 ngadain acara SOTR, dan gue ikutan jadi panitia. Nah, di jadwal abis bukpus bersama dan sholat taraweh, ada jeda sekitar 2 jam untuk istirahat. Lalu gue,Sanie,Putri,dan Lucky pun memutuskan untuk cabut taraweh dan cabs ke rumah INTAN SORAYA buat jemput doi dan ngebujuk mimi-pipi supaya si Insor bisa ikutan SOTR. Akhirnya kita berempat nebeng Gori, bareng Ncek juga ke rumah Intan diikuti Hilman,Dewan,sama Aceng naik motor. Trus kita ke rumah Intan di Sahardjo, pake insiden muter muter segala ck hahaha trus okay kita ngetok rumahnya Intan, ketemu trus dipanggilin trus pas Intan keluar pada hebooh langsung peluk pelukan iyalah kangeeeeeeen! Trus kita semua masuk ke rumahnya Intan, salam sama papanya hehe trus ngobrol ga jelas di kamarnya Intan hehehe ada insiden kasur tuh parah lo wan ganti haha, dan dirumah Intan kita numpang ganti baju ama cuci muka. Trus akhirnya Intan boleh pergi
yesss dan kita cabs deh berhubung gue pengen McFlurry yang caramel crunch akhirnya transit dulu di McD Tebet mana ngantrinya lama lagi aduh, eh pas udah kebeli semua pesenannya bukannya langsung jalan kita malah diem aja di mobil sampe jam setengah sepuluh, itu ga ngapa-ngapain cuma ketawa tawa, makan es krim, foto foto huaa kangen banget sama X4 hikss trus Aceng balik, jadi Dewan dibonceng Hilman kita cabs lagi ke sekolah. Trus pada briefing bla bla bla trus kan gue sama Sanie keluar mo cari minum, eh ternyata RIO RAHMAN dateng!!! Reuni mendadak hahaha trus siap-siap konvoy, ribet muter muter cari nomer akhirnya gue, Lucky, Ncek naik mobilnya Rio. Dan lo semua harus tau guys, mobil boleh oke, Rio nyetirnya kayak supir angkot, di komplek sekolah aja ampe berapa puluh itu parah banget haha. Trus mulai konvoy deh sampe jam tiga-an kalo gasalah, pemberhentian terakhir di Masjid Sunda Kelapa. Trus sahur rame-rame, trus cabs lagi ke sekolah soalnya Shubuh masih lama masih kekejar. Trus karna ada adek kelas ikut mobil Gori(yang malah disetir Ncek) Gori sama Putri pindah ke mobil Rio. Dan LAGI-LAGI jiwa supir angkotnya Rio keluar, anjrit kebut-kebutan di jalanan gue udah takut aja ada polisi ato nabrak kan panjang urusannya, itu parah banget ngebutnya, mana Ncek juga ga mo kalah meliuk-liuk gitu mobilnya nyaris nabrak, Gori udah stres, jendela dibuka, Putri girang, gue sama Lucky teriak-teriak kayak di Dufan, si Rio dipanas-panasin sama Putri soalnya ga bisa nyusul haha akhirnya pas udah deket 68 si Rio gila-gilaan langsung nge gas kenceng banget dan dia belok masuk ke dalem kompleks itu NYARIS TELAT dalam keadaan KECEPATAN TINGGI gue sama Lucky ngejerit kenceng banget sampe diliatin astagaaa ck.Sempet diwarnai insiden Malingting haha dasar lo tan. Trus karna pada males turun ya semuanya di mobil aja, ngobrol-ngobrol gajelas mana tu mobil penuh abis kayak ikan sarden dempet dempetan ck, trus pada ketiduran ampe jam 6 di mobil, diiringi Gen FM haha. Abis itu kita sukses ngebujuk Gori buat anterin kita satu-satu ke rumah masing-masing haha tapi doi maunya dibayar okelah gapapa buat bensin (tapi gue rada curiga sih hehe) enggalah trus kita mulangin si Intan dulu, aaah Intaan pokoknya harus sering ketemu!-- si Intan gratisan nih pulangnya bonus haha, trus nganterin Ncek ke Tebet, abis itu Lucky ke Duren Sawit mana lupa belok mulu abis itu nganter gue ke Bekasi, ga ada yang tau daerah Bekasi walah walah ga gaul kalian ya ck trus tinggal si Putri dianterin Gori hehe ohmaigaaaat semalem seru banget sumpah gue kangen X4 bangettttttt semoga taun depan bisa gini lagi, dan X4 tetep kompak selalu ! I love you alllllllllllllllllllllllllllllllllll !!!!



Ciao!

Sunday, August 9, 2009

semoga lolos SPO ya buat semua capsis Pramanandhana Nityasewaka Adipurusa

Sunday, August 2, 2009


Anton Medan. He was born in a Buddhist family, been a Christian for 4 years and an atheist for 7 years. He was jailed for 18 years 7 months for various cases.Then he declared himself as a Muslim on 1992.

Well, Anton Medan came to my school to gave us some speech (religious speech,I mean). And he shared his lifestory with us. Amazing. He's too kewl!!! He even shared his very first experience killing people.

My favorite quote :

"Yang menentukan kita masuk surga atau neraka itu bukan Allah, tapi diri kita sendiri."

"Apa saya pernah gelisah akan kesalahan-kesalahan saya di masa lalu? Tidak pernah. Kenapa? Karena saya percaya Allah itu Maha Pengampun. Pintu taubat selalu terbuka untuk saya."

He's kewl!

Friday, July 24, 2009

Support Local Products!

Kata orang Singapore tentang Indonesia

Today at 6:20pm

Suatu pagi di Bandar Lampung, kami menjemput seseorang di bandara. Orang itu sudah tua, kisaran 60 tahun. Sebut saja si bapak.

Si bapak adalah pengusaha asal singapura, dengan logat bicara gaya melayu, english, (atau singlish) beliau menceritakan pengalaman2 hidupnya kepada kami yang masih muda. Mulai dari pengalaman bisnis, spiritual, keluarga, bahkan percintaan hehehe..
"Your country is so rich!"
Ah biasa banget kan denger kata2 begitu. Tapi tunggu dulu..
"Indonesia doesn’t need the world, but the world needs Indonesia"
"Everything can be found here in Indonesia, u don’t need the world"
"Mudah saja, Indonesia paru2 dunia. Tebang saja hutan di Kalimantan,
dunia pasti kiamat. Dunia yang butuh Indonesia !"
"Singapore is nothing, we cant be rich without Indonesia . 500.000 orang Indonesia berlibur ke Singapura setiap bulan. Bisa terbayang uang yang masuk ke kami, apartemen2 dan condo terbaru kami yang membeli pun orang2 indonesia, ga peduli harga yang selangit, laku keras. Lihatlah rumah sakit kami, orang Indonesia semua yang berobat."
"Kalian tahu bagaimana kalapnya pemerintah kami ketika asap hutan Indonesia masuk? Ya, benar2 panik. sangat terasa, we are nothing."
"Kalian ga tau kan klo Agustus kemarin dunia krisis beras. Termasuk di Singapura dan Malaysia, kalian di Indonesia dengan mudah dapat beras"
"Lihatlah negara kalian, air bersih dimana2.. lihatlah negara kami, air bersih pun kami beli dari malaysia. Saya pernah ke Kalimantan, bahkan pasir pun mengandung permata. Terlihat glitter kalo ada matahari bersinar. Petani disana menjual Rp3000/kg ke sebuah pabrik China. Dan si pabrik menjualnya kembali seharga Rp 30.000/kg. Saya melihatnya sendiri"
"Kalian sadar tidak klo negara2 lain selalu takut meng-embargo Indonesia?! Ya, karena negara kalian memiliki segalanya. Mereka takut kalau kalian menjadi mandiri, makanya tidak di embargo. Harusnya KALIANLAH YANG MENG-EMBARGO DIRI KALIAN SENDIRI. Belilah dari petani2 kita sendiri, belilah tekstil garmen dari pabrik2 sendiri. Tak perlu kalian impor klo bisa produksi sendiri."
"Jika kalian bisa mandiri, bisa MENG-EMBARGO DIRI SENDIRI, Indonesia
will rules the world.."
So, let's we love our products.

(copied via lerry yahya )

Lerry bilang, dia denger cerita ini trus dia ketik. Sumpah ini keren, inspiring, dan ngebuka mata gue bahwa Indonesia (memang) punya banyak potensi!! Love our products, guys. For Indonesia Unite.

btw, thanks Lerry buat lisensinya hehehe

#indonesiaunite!
Nadia Shifa

Sunday, July 19, 2009

you should come to Indonesia because.....



(copied via @iwetramadhan @andiraputri @indraherlambang @ersamayori and some from google..... and the blues are my own tweets )

You should come to Indonesia because we serve you our best smile everyday #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we have the best food on earth. You will never run out of choices. #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we have the most unique band ever, Kangen Band.You can't find them anywhere.100% Local. #indonesiaunite


You should come to Indonesia because we have many unique traditional games.Have you ever play congklak (drop-and-take-beads-in-a-holey-board)?

You should come to Indonesia because we have LOTS of soap opera EVERYDAY in our tv. Impressive, right?

You should come to Indonesia because we have a band with horror makeup with tombstones as accesories, singing guitar chords #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we can eat many kinds of sambals only with one piece of chicken #indonesiaunite

You should come to Indonesia and see how many kinds of people from different cultures can live in harmony #indonesiaunite


You should come to Indonesia because we are simply unique and irresistible. Once you go here, you will love to come back.
#Indonesiaunite


You should come to Indonesia because only here the reality shows are sooo overdramatic #indonesiaunite


You should come to Indonesia because.. we have 746 languages and even more local dialects. (What's your answer?). #indonesiaunite

You should come to Indonesia because.. We have a cool oldman named Mbah Surip

You should come to Indonesia because.. We have Komodo Rocks, one of world's greatest wonder. (And the lizzard is way cool!)
#indonesiaunite


You should come to indonesia because.. we have sun all year long! #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we have a lot of parking spaces. Like, everywhere! =) #indonesiaunite

You should come to Indonesia because our traditional food are simply the best! #indonesiaunite

You should come to Indonesia because our students have won many times on Math & Physics Olympics, get your education here! #indonesiaunite

You should come to Indonesia because it doesn't cost you € 50 to eat great and tasty fried rice (like in Suisse) #indonesiaunite.

#indonesiaunite
You should come to Indonesia because it's dangerously BEAUTIFUL. don't tell your mother


#indonesiaunite You should come to Indonesia because we have the crunchiest jokes that will make you laugh your ass off !!

You should come to Indonesia because we have more than 3 malls in less 3 kilometers #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we hv the most beautiful beaches:pulau ampat, bali, lombok! #indonesiaunite

@iwetramadhan
You should come to Indonesia because here we give you the warmest smile :) #indonesiaunite

You should come to Indonesia because kuntilanak is scarier than frankenstein #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we have buses which would stop wherever you want to get off of (angkot/damri) hahahaa

You should come to Indonesia because even Barrack Obama grown up here! ...

You should come to Indonesia because it's easy living here. You can pretty much buy everything in front of your door. #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we have rokok kretek and Teh Botol Sosro #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we have TOLAK ANGIN. Ampuh. Asli buatan Indonesia! #indonesiaunite

You should come to Indonesia because we have beautiful beaches and great cultures . #indonesiaunite

You should come to Indonesia because indonesia is food paradise <3>

------ copied from many many sources -------


We wait for your visit ! :)

xoxo

Nadia #indonesiaunite



Saturday, July 18, 2009

Indonesia Unite Against Terrorism


well, we got bomb. Again.

The bombs exploded yesterday, at 7.47 am and destroyed The Ritz Carlton and JW Marriott. 8 people dead. More than fifty got serious pain. Not just them, but us. Indonesia is in pain. We are in pain.

Hell, why they just can't stop? Stop doing stupid things like this! From the latest news I h
eard that police has confirmed that IT WAS SUICIDAL BOMBERS ATTACK. HAH!!!!!!!!!!!!

Who said that do a suicidal bomb attack bring you straight to Heaven? Who said that shit??? And who the fucking people that think IT WAS RIGHT? Think logically. Killed and wounded a lot of innocent people is a NOBLE JOB? Okay, tho' they're not that innocent, WE DON'T HAVE RIGHT TO JUDGE THEIR LIVES. It's God.

This accident ruined everything. Ruined the victim's life, and ruined our coun
try reputation. The league between Indonesia All Stars vs Manchester United had been canceled because of this accident. Since I'm not a soccer freak, I don't really sad about this, but YES, I sad, because the fucking stupid terroris successfully ruined our reputation.

Well, then some friends of mine said through this tweet to put #indonesiaunite as hashtag to show our respects about this accident. Then it expanded so fast, it was like, everyone put it on their tweets, til #indonesiaunite sat on first place as Trending Topics ! What a history! Yes, why I said that? Because Twitter is universal, so it me
ans that all people from all around the world heard our shout, read our words!!! They heard our shout that WE ARE NOT AFRAID. WE ARE NOT DEAD. WE HAVE THE SPIRIT IN OUR BLOOD, RUNNING THROUGH OUR VEINS! We also add an Indonesian flag on our avatar to show them that WE ARE PROUD TO BE INDONESIANS!!!! And this morning, Metro TV announcer told about Komunitas Twitter Indonesia that put #indonesiaunite on the top of Trending Topics ! Later, it was confirmed that CNN's announcer read one of our tweets about #indonesiaunite !! ON AIR !! Yes, we made it!

Should I be proud, then? In my point of view, NO. Why? Because it is our task. We're on duty. We have to do this.

So, Indonesia, please don't cry. We have to be tough. Show them up our brave face. Let them know that WE ARE NOT AFRAID. Indonesia has ZILLION kids who ready to s
acrifice themselves for the country. WE ARE NOT AFRAID. You need more than bomb to tear us apart! But everything you've done and will do, I will tell you first, YOU WILL FAILED. YOU WILL. Nothing can beat us. Nothing can tear us apart. We hold on for Indonesia, together, and ever.

Don't mess with us. We mean it. Because WE ARE NOT AFRAID.

* come join Indonesia Unite Fight Against Terrorism by click this site and also add a red-white fl
ag on your avatar and show them WE ARE NOT AFRAID



INDONESIA UNITE FIGHT AGAINST TERRORISM,
N #indonesiaunite

Saturday, July 11, 2009

howiday is over

owkay, howiday is over. Get back to our normal life. Hello 68, hello friends, hello teachers, hello clock, and hello uniform! It's (not really) nice to meet you (again) !

This holiday I didn't do anything, well just 3 days at Bandung and til the holiday's over, I just made friends with DVDs, TV, and bed. Ah, and food. Chocs. Chips. I have to be on diet. I have to. I have to. I have to. I have to. I have to.

I didn't buy any books - it's kinda wierd, I NEVER skipped books exhibition, but I was not in the mood to read. So, this holiday I spent my money over DVDs. I bought 8 dvds and got 1 as bonus hehe, so these are what I bought last week at Bandung ( it located near Unpad Dipati Ukur, highly recommended! Nice quality, they have so many collection, from the old-movies like Ghost,Pretty Woman til Transformers 2. Nice service too) and all dvds I bought are romantic movies. Oh, and one about friendship.

Okay, these are DVDs I bought at Bandung ( +review)

Ghost
starring : Demi Moore, Patrick Swayze, Whoopi Goldberg

ohhh, ini toh model rambut yang katanya booming jaman itu. Iya sih disini Demi Moorenya cantik. Ceritanya romantis, Sam (Patrick Swayze) dibunuh seorang penodong setelah ia dan Molly (Demi Moore) pulang dari teater. Tapi Sam jadi hantu dan ia baru tau kalo ternyata ada konspirasi dibalik pembunuhannya malam itu. Untuk ngasitau Molly dia bertemu Oda Mae Brown (Whoopi Goldberg) yang konyol. Adegan Sam-Oda Mae cukup menghibur dan lawakannya kocak juga. Ya efeknya untuk ukuran taun 80-an udah canggih, cuma kalo diliat sekarang aduh jadul banget. Keseluruhan : 4 out of 5

The Sisterhood of a Traveling Pants
starring : America Ferrera, Blake Lively, Alexis Bledel, Amber -sumthin-

gue udah baca bukunya duluan. Filmya oke, Yunani keren. Adegan Carmen dan ayahnya juga dapet tuh. Gue sirik berat sama Blake Lively, geelaaa bodinyaaa men. Oh iya adegan Tibby sama Bailey di kasur berdua itu sedih deh. Keseluruhan : 4 out of 5

Love Actually
starring : banyaak

iseng aja beli lagi. Tetep bagus kok. Hehe. Keseluruhan : 4.5 out of 5

The Notebook
starring : Ryan Gosling, Rachel McAdams

bagussss,romantissss,asik deh pokoknya. Buat yang suka film romantis harus nonton. Keseluruhan : 4.2 out of 5

Twilight
starring : taulah siapa

iseng juga. Tetep bagus. Tapi gue bingung sebenernya Bella's Lullaby tuh nongolnya kapan sih? Kok di film ga ada ya? Keseluruhan : 4.5 out of 5

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
starring : Jim Carrey, Kate Winslet, Kirsten Dunst, Elijah Wood

lucu, keren idenya hehehe. Awalnya sempet bingung tapi lama-lama ngerti. Ga nyesel deh beli.
Keseluruhan : 4.1 out of 5

Notting Hill
starring : Hugh Grant, Julia Roberts

belom ditonton

A Beautiful Mind
starring : Russel Crowe

belom ditonton

Never Been Kissed
starring : Drew Barrymore

keren, lucu, ya begitulah. Keseluruhan : 3.8 out of 5


oh yaa sebelumnya gue juga sempet beli 3 DVD, He's just not into You, St. Trinian sama Angel & Demons.

He's just not into You
starring : Jennifer Aniston, Ginnifer Goodwin, Justin Long, banyak.

keren,bagus,lumayan. Keseluruhan : 4.1 out of 5

St. Trinian
starring : Rupert Everett, etc etc special appearance Mischa Barton and Lily Cole

kereeeeeeeeeen!!! Film cewek banget. Harus nonton. Keseluruhan : 4.4 out of 5

Angel & Demon
starring : Tom Hanks, etc etc etc

uda tau ceritanya. bagusan buku, filmnya ngebosenin, beberapa kali fast forward. Hehe Keseluruhan : 3.6 out of 5

well that's all for now see ya

xoxo
N





Monday, June 29, 2009


"DANCING THE DREAM"

"This book was published by Doubleday in 1992 and was written by Michael Jackson. The book contains 28 essays and reflections, 17 poems, 84 color and black and white photographs, and 20 pieces of other artists artwork. Michael writes on topics such as creating his dance and music, children, religion, life, love, and autobiographical reflections."

I want this! It must be a super-cool book!!

Saturday, June 27, 2009


What do you guys think about it? Tell me !

n for nothing

my mom wasn't at home, she's busy with her training-things

and my dad woke me up at 7, just to let me know that he had to go to office.

So, just me and my brother. I woke up at 8, and didn't have anything to do soooooo I decided to watch DVDs. I kinda missed it so much.


call me cheesy, but yes, I DO love chick-flick, romantic movies.

This movie was pretty good, Shane West was very cool and cute, I think he can play Chuck Bass as well as Ed Westwick does, haha. But actually I don't really like Jamie's character, because she's too good to be true. There's no holy people nowadays, please. That's why I love Gossip Girls, a character never be so white. Everyone is grey. So do I.

Second....

4BIA, a Thailand's horror movie.
This movie contains 4 different stories, and I think the most frightening story was the first, about cellphone. The second was very rude, bloooooooooood everywhere. The third, I can easily guess how the ending gonna be. The fourth, hmmmmmmm I think every stewardess will have nightmare after watch this haha. But in general, this movie wasn't bad. Nice, but not excellent.

Ah, yesterday I watched KING for the second time...but I watched it with Sanie,Kemal, and Sanie's little sister, Salsa. My very first experience, watch a movie with a little hyperactive girl. But it was fun, actually haha. Ah ya, Gori held Salsa on his hands!!! Verrrrrrry cuteeeeeeee!!!!!! Aaaaaawwwwwwww.

Currently I'm craving for more and more and more romantic DVDs! Any suggestions? Leave messages on my CBox.

Nadia.

A Little Thought

beberapa hari belakangan ini, gue banyak banget liat blog/status whateva yang ngomong pengen lomo, pengen lomo.

bukan mereka baru nulis pengen lomo itu, ada juga kok yang gue baca di posting lamanya.

Tapi sepengamatan gue, alasan mereka beli lomo selalu aja ( biasanya Holga/Fisheye/Diana)

" warnanya lucu bangeeet! "

lantas, gue mikir.

Lah, emang mereka beli lomo sebenernya buat apa?

Ada juga yang di posting berikutnya udah beli lomo, tapi di posting setelahnya tu lomo udah ga ada kabarnya.

Ya,suka-suka mereka aja sih sebenernya. Tapi...........

seandainya lomo itu modelnya standar,warnanya juga standar, apa mereka bakal tetep tertarik?

Well,just a little thought of mine :)

Friday, June 26, 2009

Topic of The Day

yesss our topic of the day is......... PENJURUSAN!

ya, akhirnya gue sukses melewati semua itu dan resmi jadi siswi Sosial. Gue ngga sedih, dan herannya gue justru excited meskipun gue sebenernya ngga terlalu niat di IPS ( ya gue menganut paham tergantung nilai ajalah). Tadi itu deg-degan banget pas bokap gue ngomong ama Bu Tati, saking deg-degannya gue ampe mual mau muntah.

Tapi, muka bokap gue cerah-cerah aja, meskipun emang selalu begitu. Gelapnya ntar di rumah, hehe.

Dan pas bokap keluar, cuma ngomong, 'IPS'. Wow.

Tapi yang jelas bokap & nyokap ngga marah sama sekali sama gue. Bahkan bokap tadi udah ngajak ngomongin ntar mau kuliah dimana, jurusan apa, trus kira-kira kerja dimana. Gue ngarep sih dapet di Pertamina, hehehe.

Dan ternyata yang masuk IPS tuh asik-asik semua! Anak X4 nya lumayan banyak lah asik-asik pula, hahaha dan dari kelas-kelas lain juga mantep. Go Social ! Hehehe belom-belom gue udah excited aja.

Oh ya, gue dan Aceng berikrar nih mau jadi presiden. Aceng presiden dan gue wapres. Gue mau punya parpol sendiri. Ntar parpol gue ama parpol Aceng berkoalisi jadinya keren kan tuh.

Mimpi yang agak gila, tapi bukan ngga mungkin :)

XI Sos

KESIMPULAN :

DINYATAKAN NAIK KE KELAS XI SOSIAL.

YEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Thursday, June 25, 2009

HIT ENTER HERE TO SEE MY LATEST WORKS!

Movie(s)

ya, lagi pengen cerita-cerita aja nih.

Menurut gue, minggu ini adalah minggu ternyantai gue sebulan kebelakang. Soalnya 2 minggu pertama, masih sibuk remedial ini-itu dan urusan angklung. Minggu lalu jadwal lumayan padet. Senin gladi resik Angklungers di Pegadaian, tapi sempet nonton Star Trek. Selasa gue harus mondar mandir rumah - sekolah - pegadaian - sekolah - limau - sekolah - LIA - rumah. Ewwww pegelnyaaa. Rabunya dateng lagi ke sekolah untuk pembagian karcis sama siapa-naik-apa ke Put
ri Duyung. Kamis - Jumat farewell di Putri Duyung. Sabtu acara keluarga di Bogor ampe malem. Minggu seleksi tahap III AFS di Pengadegan. Fuuuuuuh sibuk sekali ya.

SENIN
Karna malemnya pada sedih liat notes gue si Intan ngajakin ngumpul rame-rame, tapi yang dateng ga begitu banyak hehe. Karna si Mbakar Rumah udah berenti, Salsa adeknya Sanie ikutan deeh dan ya tebak aja apa jadinya kalo anak kecil hiperaktif diketemuin sama Ncek & Kukuh. Ancur lah, hahaha. Trus gue sm Lucky ke rumah Sanie, abis itu balik lagi ke sekolah. Nonton futsal sebentar, gue cabut karna mau oral test.

SELASA
Hari yang sangaaaaat nyantai. Ga ngapa-ngapain, cuma tiduran di rumah, o
nline, akhirnya selesai juga baca Breaking Dawn.

RABU
Janjian sama Imu dan Dira. Gue janjian di 68 sama Imu, setelah ngaret jam 9 kita ke rumah Dira dulu baru ke Pizza Hut Sarinah. Trus abis dari Pizza pada pengen nonton Transformers ROTF yauds nonton deh dibayarin
Dira makasih ya Diraaaa hihihi. Tadinya mau beli McFlurry Caramel sebelom pulang tapi apadaya maceeet dan gue udah ditungguin. Pulang deh.

HARI INI
Tadinya mau nonton sama anak-anak sekelas. Eh yg dateng akhirnya cuma Pika Ranti Amira Nicky Andre. Andre itupun karna gue tipu dulu hahaha, akhirnya gue Pika Ranti Amira Nicky nonton KING di Metropole. Pulang deh.

Btw, gue ketiduran pas nonton Transformers :Revenge of The Fallen


Berhubung gue emang ga terlalu suka film action fantasy kayak gini, jadi menurut gue agak ngebosenin. Megan Foxnya nyampah banget deh. Tapi kalo gue suruh pilih Transformers ROTF sama Star Trek, gue bakal pilih Star Trek.


dan tadi, gue nonton ini...

nice landscapes. Ceritanya agak ngebingungin, tapi endingnya memuaskan kok.

Btw, supaya ngga bingung, nama aslinya Liem Swie King itu adalah ' Guntur '
Tapi yang gue komplain, matanya si Guntur kok merah mulu ya?

cukup ya post kali ini. see ya!

xoxo
Nadia

Tuesday, June 23, 2009

Funtastic Farewell!

I'd like to share my story with you guys :)

yaaa, jadi setelah melewati berbagai perdebatan alot dan macem-macem, akhirnya farewell X4 jadi diadakan tanggal 18-19 Juni di Marlin Cottage, Putri Duyung Ancol. Superbig thanks to bokapnya Rio, makasih ya oom, hihihi.

Kita janjian ngumpul jam 10 di sekolah, sekalian ngebagiin tiket buat yang belom dapet. Dan tiketnya itu ada di Intan. Kita berangkatnya kepisah-pisah, tadinya Rio,Intan dan 3 orang lagi naik mobilnya Rio untuk check in, trus mobilnya Andre khusus barang dan Sanie Putri Lucky nyusul terakhir naik mobilnya Putri karena mereka mau belanja snack dulu. Harusnya gue naik busway tapi karena 1 dan lain hal, akhirnya gue malah bareng Sanie Putri Lucky dan Awa belanja dulu ke Carrefour ITC Cempaka Mas untuk beli snack dan makan pagi dengan budget 500 ribu. Tadinya gue optimis bakal cukup, tapi ternyata engga dan kita malah nombokin, hahaha. Kita beli 2 galon aqua, awalnya gue pikir itu lebay ampe 2 galon. Tapi faktanya? Abis bis bis. Dan ternyata gue salah satu yang minumnya paling banyak. Ngga tau diri emang -.-

Yang seru adalah pas gue,Awa, dan Sanie harus naik eskalator yang rata itu sambil megangin trolley berisi 2 galon aqua. Itu horror banget, kakinya Awa sampe kegeser nyaris jatoh. Untung Sanie dengan gagahnya tetep nahan trolleynya jadi kita selamat sampe di mobil. Abis belanja, langsung cabs ke Putri Duyung. Itu udah jam setengah 3-an. Karena pada belom makan siang, kita berenti dulu di A&W dan oh-my-god rootbeernya enak bangeeeeeet setelah capek panas-panasan. Trus langsung ke cottage. Gue sempet syok ngeliat di depan cottage, terasnya dijadiin panggung pake red carpet gitu, trus tendanya udah jadi, plus pondok-pondok makanannya. Ya abis itu masuk,beres-beres sedikit, dan saatnya bersenang-senang!!!

Di samping cottage kita,Marlin 600, itu ada lapangan pasir gede gitu lengkap dengan gawangnya. Trus ada juga dermaga kayu yang jadi objek foto gue di post sebelumnya. Jadilah gue foto-fotoin aja mereka lagi main. Sampe akhirnya pada kecapean, trus balik ke cottage minum. Pas itu Sanie,Intan sama Putri udah siap terjun ke kolam renang, akhirnya masih dalam kondisi keringetan, cabs ke kolam renangnya Putri Duyung yang bentuknya perahu menjorok ke tengah lautan itu loh. Gue ikutan, sok-sok dokumentasi, hahaha.

Dari awal gue udah duga pasti main cebur-ceburan, tapi gue udah bilang kalo gue lagi pegang kamera dan gue ga bawa celana pendek lagi. Tapi apa daya.....Rio dan Aceng(?) yang udah sukses diterjunkan paksa ke kolam, maksa ngelepas sendal,kamera,dan hp gue. Dan gue pun dilemparkan ke kolam yang ternyata cetek dan airnya ASIN itu.

Akhirnya malah maen lempar-lemparan. Gue 2 x dijorokin Aceng dalam posisi yang tidak enak, satu jatoh dengan pantat duluan satu lagi jatohnya miring. Dan berhubung itu kolam cetek ( ga nyampe 1,5 m) jadinya.....kepentok dan itu sakit banget-nget-nget. Hikkksssss.

Akhirnya nyaris semua anak X4 yang ke kolam berenang ikut ngerasain asinnya air kolam kecuali Karina yang emang ga nginep. Baguslah dia jadi dokumentasi kita selama berenang, hehehe. Ada juga yang ga diceburin, Sasha, Ives, karna udah telanjur mandi. Tadinya pada mau kejam ceburin aja mandi lagi cuma ga jadi tuh akhirnya, hehehe.

Kita berenang sampe matahari udah mau ilang beneran. Tapi momen ini salah satu favorit gue, kita semua di dalam kolam, ngeliat sunset, aduuh sok romantis ya, hahaha. Trus pada naik ke cottage dalam keadaan basah kuyup. Jadinya cottagenya becek dan penuh pasir, terpaksa manggil ob deh, hehehe. Btw, cottage kita itu terdiri dari 2 lantai,1 kamar di tiap lantai. Anak cewek di lantai 2, dan cowoknya di lantai 1. Itu harus muat buat 34 orang-an. Tapi akhirnya asik-asik aja tuh, hihihi. Dan seperti dugaan gue, kamar mandi cewek antriannya lamaaaa banget padahal udah jam 6 lewatan dan acaranya harus mulai jam 7. Akhirnya gue,Sanie, Intan, Putri numpang mandi di kamar mandi cowok karena mereka udah kelar semua dan keadaannya ga kotor-kotor amat,hehehe. Pas gue lagi ngangkut tas ke bawah, gue sempet syok ngeliat mereka udah pada dress-up semua. Rapi beneran, pake kemeja,pake jas. Ya ampuuuuun,ckckck beda banget deh sama tadi pas keringetan main bola. Trus cewek-ceweknya pada dandan, oke dan gue cuma make blus putih sama rok putih gitu. Sepatunya kets ga jelas gitu deh ga nyambung banget intinya. Trus acaranya mulaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiii!!

Awalnya ya gitu2 doang, sambutan gegaringan trus mulai makan. Agak basi. Akhirnya gue maju dan jadinya rame banyol membanyol garing menggaring ga jelas. Hahahaha trus akhirnya pas maleman lagi kita main bangku. Dan gue jadi korban jatuh pertama, ckkkkkk dan harus pasrah dibedakin. Kata anak-anak sih serem banget, iyalah gue muka putih pucet baju putih-putih pula. Trus gue sok-sok nakutin, berasa Virgin Mary, tapi trus gue merinding sendiri hahaha. Dan satu musibah terjadi. Kamera gue kena bedak! Oke, salah, ketumpahan bedak. Gue udah ngeri aja untung ada Sasha dan mamanya yang bawa pembersih lensa. Sempet error karna gue salah masang lensanya tapi trus normal kembali, hehehe. Trus bubaran, foto bareng. Langsung pada naik. Gue syok juga baru naik eh anak-anak cewek udah ada yang tidur nyenyak ( baca : Pika ) hahaha, trus karna gue lagi enek banget, gue turun lagi, duduk nontonin anak cowo main WE. Trus Lucky Sanie minta gantian main WE. Lucky gol bunuh diri dan itu kocaaaaaaak banget hahaha. Trus kita jujur-jujuran deh ( tp ga semua) ampe jam setengah 3-an gitu. Trus gue naik, duduk di bench yang emang udah gue reserved buat tidur. Eh ketiduran beneran. Bangun-bangun udah jam 4-an. Trus karna sofa di bawah kosong gue turun tidur di sofa, yang dinginnya maknyuss banget disorot AC tanpa selimut. Trus tidur. Bangun jam 6-an, ga ngerti deh pokoknya trus gue diajak Sanie Putri tidur di kamar karna kasurnya kosong. Tidur lagi. Pas bangun ga ngeliat jam deh, anak-anak yang bultang udah pada jalan. Gagal deh gue mau ngasih pidato perjuangan, haha. Trus ya mondar mandir bikin popmie ga jelas main jujur-jujuran sebentar, trus diajakin breakfast sama Sanie Intan Putri Lucky. Breakfastnya ga jelas ah masa karbohidrat semua, nasi,kwetiau,kentang,makaroni. Aduh. Trus gue balik ke cottage, udah ada beberapa yang cabut. Males mandiiiiii akhirnya malah nongkrong di gazebo di teras cewek sama Lucky, Putri, Aceng, Gori. Eh akhirnya mandi juga karna mau check out. Gue paling asik mandinya karna tepat setelah dibersihin sama ob. Jadinya masih bersih berkilau sunlight. Dan trus check out. Gue,Intan,Sanie,Lucky,Dewan,Gori nebeng Putri. Gori cuma sampe depan sih, hahaha di mobil salting semua gitu pas Gorinya udah turun baru heboh. Trus ke sekolah, mau nonton yang bultang. Yessssssssssssss menang juara 1 ! Menegangkan tuh ganda putra. Tapi yeeeeesssssss menaaaaaang juara 1 dapet medali emas! Tring!

Ya, abis itu gue nunggu dijemput. Salemba rame benjet sampe pusing. Trus langsung tepar sampe rumah.

Kangeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen deh sama momen-momen itu.

Dan percaya ngga, kita cuma perpisahan sehari,foto-foto sampe 541 foto. Ajigile. 8 album di Fb. Tertarik? check my acc, click here.



Love you all, guysssss!

lots of kissssssssses,
Nadia

Marlin Beach


Life is like a rainbow. You need both the sun and the rain to make its colors appear.
CHECK OUT WHAT WE DID LAST WEEK ON OUR OFFICIAL BLOG , click HERE

Sunday, June 14, 2009

too little time

barusan,gue ngecek salah satu blog yang mungkin udah ngga asing lagi buat beberapa orang. Ga usah lah gue kasih linknya segala, soalnya gue yakin pasti bakal nambah-nambahin dosa doang. Jadi ngga usah,ya.

Ya singkatnya isi blog itu tentang perseteruan dua negara. Indonesia dan Malaysia. Tapi via blogger. Blog itu milik orang Malaysia, yang mengaku kesal karena ada group Ganyang Malaysia di Facebook, jadi ceritanya dia mau ngebales lewat blog ini. Dari alamat blognya aja udah provokatif, apalagi pas udah masuk ke pagenya. Bener-bener ngajakin ribut. Semua kata-katanya kasar ( meskipun banyak kata-kata dalam bahasa Malaysia yang gue ngga ngerti). Wajar kan kalo orang Indonesia marah?

Tapi yang bikin saya kecewa, orang Indonesia kebanyakan marahnya ngga cerdas. Sama aja, ngancem balik, ngata-ngatain balik. Kalo kayak gitu kapan selesainya?

- btw, FYI admin menulis Indonesia sebagai Indon dan Malaysia sebagai Malingsia.

HELLOOOOOO WTF SIH INDON DAN MALINGSIA????? YANG ADA ITU INDONESIA DAN MALAYSIA ! Kalian yang ribut, hello dia tulis Indon, bukan Indonesia! Memang admin itu sempet nulis bahwa Indon itu Indonesia, tapi gue ngga sependapat. Gue lahir,tinggal,hidup di Indonesia. Indonesia. Bukan Indon. Dan adanya Malaysia, bukan Malingsia.

kenapa sih kita mesti ribut-ribut kaya gini? Nambah dosa tau ngga. Masih banyak hal yang lebih penting daripada berantem ngumpet-ngumpetan kayak gitu. Apa? Mendingan hajar langsung dong Nad? LEBIH NGGA PENTING LAGI. Too little time too much to do. Berantem? Such a pathetic way to waste your precious time.

Damai aja,ya? Oke?


i'm proud to be Indonesian,

Nadia.

Monday, June 8, 2009

Lesson I Learned

hell to the o, hello!

Today is greaaaaaat! Just knew that for the next two weeks,we,the students, are definitely FREE! Yesssss man, I said FREE. You can come and go anytime, and the effective days for this semester had finished! Woohoo. Just like today, I came without any schoolthingy in my bag, except you think camera,Twilight the novel and wallet are related to school. LOL. Then I just got to my class and had a chit-chat with my classmates, we talked about the picnic plans. After that we're having music class-- I've told you before that we will do some performance on Tuesday June 16th for our senior's graduation -- It was fun, but a little bit chaos because both the gamelans and the angklung didn't match with the tempo. Haura was getting upset, we're sorry dear :) But in the end we did it well! And theeen you-know-what our lovely walikelas (oops) celebrated her 53th birthday today! With our class-money, Gori and Aceng went by motorcycle to Holland Bakery and bought a cute cake with the 5 and 3 candles. I don't know where did they buy it, they bought a bouquet of red roses ! How romantic. Ahaha. After did the surprise-thing, me,Pika(but I love to called her 'Pixy'), Nicky, Amira a.k.a Mba Kem, Ranti, Anya, Dina, and Asyifa went to Metropole XXI and it was rainhard outside...so you can guess...we're all wet !! And then we decided to watch ' Drag Me to Hell'. You ask me how the movie was? I'LL TELL YOU!

Drag Me to Hell, starring Alison -something- and Justin Long (Drew Barrymore's ex)

First it tells about a boy who was dragged to Hell because he stole a silver necklace from a Gipsy's cabin. He cursed, the curse's name was Lamia. Then the movie jumped into the life of Christine Brown, middle-age woman, a good looking one, she's working in a Bank and she's being promoted into AM. She had a nice boyfriend. In short, her life was perfect.

Then Mrs Sylvia Ganush, an old woman, came to her office and asked the bank to give her more opportunity to pay her bills. Christina didn't do the best, she knew that she can get those credits for Sylvia, but in fact, she didn't do it. From her first appearance, Sylvia always related to a ruffles handkerchief, fake teeth and her eyes were sick. Then Sylvia begged to Christine, beg for her home, but Chris got afraid and called security. Sylvia was very angry, she felt ashamed. The horror started from now.

The rest of the story, you should watch it. (un) recommended for they with heart problems.

Lesson I Learned from this movie :

1. When people asked help to you, do the best for it. You should do the best or just simply refuse to help.
2. Do not judge a book by its cover. When Sylvia begged to Christine, I can see Christine's expression, she felt disgust and afraid because of Sylvia's bad face. Okay, Sylvia got bad face, scary one, but it doesn't mean that we have right to treat her bad. I know how it feels to be treated badly because of your appearance, and it's not fun.
3. I hate what Christine said when Sylvia's spirit came to her. She blamed all the fault to her boss. It's really unacceptable. If you've done something wrong, the person who have the major right to make it right is YOU. Be responsible.

-- Yeah, that were the lessons I learned from this movie. Nothing to tell, and I'll see ya on next post!

kisses and hugs,
Nadia mmmmmmmwach

Thursday, May 28, 2009

My Wonderful Life as a Tenth Grader :)

--signing in--

terinspirasi dari beberapa blog kaka kelas, gue juga penasaran mau me-review apa aja yang udah gue lakukan selama menyandang status sebagai anak kelas X di kelas X-4.

Awal masuk, gue udah stres duluan karna ngeliat sekarang itu IPA dan IPS per mata pelajaran. Jadi Biologi,Fisika,Kimia itu ada jamnya sendiri (kalo jaman SMP, IPA ya IPA, campur semua, tapi yang dipelajarin juga ga ada hahaha) IPS juga, ga jelas mau belajar apa sebenernya. Tapi ya mesti adaptasi lah ya. Biologi, dapetnya sama Bu Indah Sulistio, yang baru masuk udah 'ngancem' hahaha bikin perjanjian yang ngga nanya apa-apa sama dia bakal kena hukuman kayak bawa pisang,pur, gitu-gitu hahaha. Cara ngajar Bu Indah sama guru biologi lainnya itu beda bangeets! Bu Indah maunya kita ngerti bukan ngafalin dari buku, bahkan banyak yang ga punya buku catatan Biologi khusus(contoh : GUE) . Dan waktu tau bahwa Biologi SMA itu banyak prakteknya gue makin ciuuuut karna pas ujian praktek IPA aja sekelas contek-contekan zzz. Tapi awalnya aja keliatan susah tapi ternyata gue berhasil ngelewatin semuanya! Mulai dari praktek yang rada gampangan kayak ngeliat taneman paku,liat struktur oncom sama tempe,contoh coelentrata sama porifera sampe yang agak mengerikan kayak ngeliat jamur di kecoa,mengamati cacing tanah,ngeliat arthropoda ( lipan,keluwing,kalajengking,laba-laba,kepiting,yuyu), ngebedah chordata ( marmut & kodok) atau yang seru kayak bikin tape dan produk daur ulang. Sangat,sangat jauuuuh bangets sama SMP gue. Nambah pengalaman yang jelas.

Oh my god, I'm so gonna miss you all.

X4 itu....

kelas yang letaknya di lantai 4, paling pojok deket kantin. Paling enak buat jajan. Kalo males nungguin pesenan jadi suka manja minta dianterin ke kelas. Paling lama stay di sekolah. Paling banyak bawa laptop. Per hari bisa lebih dari 5 orang bawa laptop padahal ga jelas ngapain. Satu-satunya (iya gak sih? kalo ga maap deh) kelas yang ketua kelasnya perempuan. Satu- satunya yang pake lagu extra waktu pagelaran. Kelas dengan jumlah anak paskib terbanyak. Kelas yang banyak borong penghargaan waktu batara (lebih jelas click disini). Kelas pertama yang punya official blog. Kelas yang nyumbang 2 orang penyanyi buat vocal group 68. Kelas pertama yang bikin kasus ama si bos
( yang padus ingat ingatkah kalian?) SATU-SATUNYA KELAS YANG JUMLAHNYA SELALU TETAP (kok kayak hukum fisika ya?), dari awal sampe akhir tetep 39. Ngga nambah dan ngga kurang. Kelas dengan anak cheers terbanyak juga. Kelas yang punya calon astronot masa depan! Kelas yang paling banyak ikut tes AFS (hehe). Narsis dikit.

Kelas yang punya 39 anggota, yang semuanya unik, dan irreplaceable.

Ada Amira si kutilang yang lucu dan poninya rapi dan rambutnya waterproof :p
Ada Andre saingan berat Jimmy Neutron yang gapernah dapet jelek di fisika
Ada Annisha(sa) yang puinter dan suka jepang, punya the sims lengkap! Nanti aku balikin kok sha,tenang aja tapi akunya lupa tewrus nih
Ada Anya si cheerleader cantik yang suka pedes dan suka telat
Ada Asyifa si penyanyi yang suka girang sendiri
Ada Dazen si calon astronom dan astronot masa depan yang khayalannya pun setinggi cita-citanya
Ada Dina yang paling rajin,suka mencatat dan sering ke GI mentang-mentang deket hehe
Ada Deka yang menjaga kelas kita dari kelaparan dan menjadi dewi penolong kalo ada tugas praktek hehe
Ada Fadli yang dulu kalo ketawa suka ngumpet, dan cubitannya sakit maknyus
Ada Ghaniyya yang imut-imut dan puinter buanget
Ada Hazu si ahli komputer yang demennya ama teori konspirasi
Ada Ina si sekretaris teladan yang suka diminta ngajarin hehehe
Ada Intan yang jadi pewarna kelas kita, yang sukanya nulis,yang nyablak, emak teladan
Ada Ives yang pinter dan suka Jepang dan ceritanya yang ga abis-abis hehe
Ada Karina yang lemot(maaf yaaa syg hehe) dan jago gitar
Ada Laras yang suka bawa laptop ajaibnya dan sukanya main game hp hehehe
Ada Lucky yang jaimmm pinter baik hati dan selalu ditunggu kapan singlenya?? hehe
Ada Gori si anak priok yang kocak dan direbutin banyak wanita hahaha
Ada Molina yang sukanya ungu-ungu-ungu-ungu
Ada Ari si anak paskib yang sukanya makan gratis dan menghibur kalo lagi mau nanya
Ada Deqi si calon arsitek bandara terkemuka yang alim dan shaleh (amin)
Ada Kukuh yang otak sama mulutnya ngaco tapi ya....yaudalah terima aja
Ada Ncek yang susah banget diajak serius, pelawak andalan, tenaga kuli ( walopun sbnernya anak X4 itu tenaganya emang kuli-kuli. Gapapa, kuli seksi kok )
Ada Aim si anak paskib yang suka bawa sepeda elektrik
Ada Bia si anak RC yang suka menyanyi dan suka saman sendiri tiba-tiba
Ada gue, ya gue ini
Ada Nicky yang seksiii dan nyablak, tapi pinter dan kalo ketawa susah berentinya
Ada Prabu temen BTA gue yang suka (sok) bokep, pelawak juga nih
Ada Dewan yang mukanya polos padahal...(isi sendiri)
Ada Pika si bayi yang polos dan suaranya imut-imut
Ada Ranti si anak marching yang jago menggambar
Ada Rio yang jago bultang dan dapet medali emas, cieee Rio hahaha
Ada Sanie kepala suku kita yang berduet sama Intan, berjasa banyaak banget selama ini
Ada Sharfina yang catetannya suka dipinjem dan suka pulang bareng gue hehe
Ada Putri si bacol yang lembut dan idungnya enak dipencet hehe, aaaaaah petuut
Ada Haura yang kalo ngomong pasti ketawa dulu dan bijak sekali
Ada Viera yang tulisannya rapi sempurna, aduh bikin ngiri
Ada Aceng yang jago ngomong pinter dan juga melawak
Ada Yurista yang rambutnya menggemaskan, tapi pinter kimianya sering 100 wuidiih

ya,kita, bagian dari X4 tahun ajaran 2008/2009 angkatan 2011.

Siapa bilang masa paling indah (cuma) pas jadi senior? Being junior is fun, too! Hehe

Hari Senin kita udah ngga bareng lagi, udah ngga sekelas lagi, tapi bukan berarti kita ngga bertemen lagi kan? Keep our relationship guys! Ntar gue samperin ya, hehe.

Btw, gue masuk IPS2. Ngga tau gimana jadinya. Ikut arus aja lah.

xoxo
yang nomer absennya 26

-- signing out --

long time no see

Bonjour!

my last post was published on 17 May, which is about 10 days ago. Miss this blog a lot ! :D

btw, I'm really surprised when I see the Free Web Counter shows 4 digits of number with '1' as the first number !!! It means......more than 1,000 pairs of eyes had seen my blog!(-.- norak ya hehehe) It feels great to know that someone somewhere clicks nadiashifa.blogspot.com and take a look on my blog. Thankies bloggie-oggie! *wink

Yep, my daily life doesn't change a lot. Still the same things; school,exam(s),homework(sss). And you-know-what, I just realized that tomorrow will be last day for study at X4. Huhuhuhuhu I WILL miss you guys :')

My agendas for next-month :
1. Do the best on Final Exam
2. Get the best score(s)
3. I hope I won't need to upgrade my F.E's score ( baca : REMEDIAL)
4. 16 June, performance with X3 for year 2008/2009 Graduation
5. 20 June, run over 10 km Monas-Semanggi-Monas for welcoming Jakarta's Birthday
6. 20 June, family gathering at Villa Duta
7. 'SCARF' 21 Cup Photography Competition
8. BARON exhibition
9.Get to second grade
10. -

Uh actually I don't get any nice pics for the last two weeks so I don't have any pics to upload on this blog. Huhuhu :'( tapi SEMANGAT!!

p.s : tomorrow me,Zihan, and Sinta will go to 21 to sign up for their Photography competition! Wish us luck yaaaaa

p.s.s : and on Sat I'll go swim first on Tirta Mas then go to Disyu's with all Baroners hihi

p.s.s.s : I will go to G.I and buy Twilight Box ( Gramedia G.I diskon 30%!! Asyiknyaaa) on ......

Au revoir !

xoxo,
Nadia


-- signing out--


Sunday, May 17, 2009

Walk For Lupus

hearing the command


the ambassador cares about Oedapus Issue too :)

to be continued....

xoxo,
N


Saturday, May 16, 2009

Walk For Lupus


Ya dalam rangka Hari Lupus Sedunia (kayaknya) Elpala (EnamLapan Pecinta Alam) bekerja sama dengan Yayasan Lupus Indonesia mengadakan acara Walk for Lupus, hari Sabtu,16 Mei 2009 dengan rute SMAN 68 Salemba - Taman Suropati. Dan gue,Zihana,Ka Ajeng, Ka Tanti, Ka Astrid dan Sinta dari Baron 68 pun berpartisipasi dong,sebagai dokumentasi tentunya. Hehehe sekalian jadi ajang hunting foto, jarang-jarang kan ada momen jalan sehat kayak gini! Tapi dengan cantiknya yang dateng sesuai instruksi ketua(baca : Ka Ajeng) yaitu ngumpul jam setengah 7 cuma gue,Ka Ajeng sama Zihana, sisanya ngareeet haha nggak papa yg penting dateng. Tadinya dikira bakal jalan mulai jam 7, ternyata baru mulai jam setengah 8-an gitu,hehe


eh baru nyadar kalo diupload rada pecah ya?yaaaaah :(

....

ngantuk. Lanjut nanti. Atau besok. Atau besoknya lagi. Gatau.

xoxo,

N


Monday, May 11, 2009

Random Facebook Quizzes

I'm getting bored and don't know what to do, so I took some Facebook Quizzes and these are the results....this is just for fun, lets take the positive side!

what are you born to do?

best at everything
you are the social person who make useful contacts. you introduce important people to influencial people and always reap some sort of reward as a result...but you dont enjoy the spotlight as much. you prefer to stay in the back as there is more room to stretch and you like the feeling that you are the one with the power and most of the time that is true... you will do well in almost anyfield you know how to flatter without being to obvious and you can make just about anyone like you

Lets say, 'Amin'

what should your parents have named you?
Annie
You are nice, caring, and you love being with your friends. Boys drool over you and you are hot stuff.

- But I'm glad to being named 'Nadia Shifa Hardani' :D

which colour is your aura?
red
The more excitement they experience the more alive they will feel. Reds are practical, action-oriented, love to achieve results and be successful. They have an insatiable urge to win and create something valuable and important in their life. Their strong will power and intense, almost unlimited physical energy allows them to be extremely active, persistent and successful in virtually anything they do.

-- ah yeah?

what element are you?

Water



You are cool and quiet, but this does not mean that you don't you loud moments. You are a spiritual person and you are sensitive to the feelings of the people around you. You are rather well rounded and are some where in between introvert and extrovert. You occasionally have your dark moments inwhich you become reclusive and think things over.

-- dunno what to say

What is your personality type?

Phlegmatic

You are an easy going, caring, and kind person. Some Phlegmatics have an amazing sense of humor and can crack jokes without even a grin. You tend to get along well with most anyone and keep most things to yourself. You are always looking for the easy way to do things and often procrastinate. Phlegmatics are generally attracted to Cholerics of the opposite sex.

-- idem

what season is most like you?

Spring
You are like flowers growing and needing to be watered and cared for.

-- yes, I'm craving for attention and loveeee

what's your sixth sense?
Clairvoyant
Out of all the sixth senses clairvoyance is probably the most mentioned in the mainstream. If you are clairvoyant (clear seeing), this means sight is your sixth sense. Often, this type of person is attracted to very visual things, like art, bright colors or light. We're guessing that things come easier to you when you can physically see them, whether it's a chart for science class or a photo from a fashion magazine. When it comes to your inner voice, clairvoyants often "see" what will happen next in a particular situation or experience very vivid scenes that involve the future. For instance, your inner voice may show you the place where you meet your next sweetie. It's kinda like having a crystal ball, but in your mind...
-- maybe?

What word best describes you?
Intellectual
You pride yourself on your intellect. You are always studying and learning new things. You love spending time working on the most important part of your body, your brain. You have an incredibly high IQ and love discussing world events and politics.
- amin.

what is your unknown talent?
Photographer
You have a good eye for design and for photography too, mostly outdoor

-- whoaaaaa! :D.

What flower represents you?
Rose
You are are more of a loner. You can do very well on your own for quite some time. You are very cautious about who you choose to let into your life. The friends you have made, however, are very true and dear to your heart.

- I prefer jasmine, but rose is fine.

What keyboard key are you?

the "Backspace" key
You're always conveniently located - not right in the center of things, but never too far away.You have an important role in society that you play well, and you help people easily when they need you to.

- is it means that I always looking backward?

What sort of a human being are you?
Perceptive
You always look into the depth of matters.You think a lot before taking a step.You anaylse situations and make decisions accordingly.Although using your mind is a very good thing,learn to loosen up.

- that's me. yup.

What is your dream house?
The family dream home


-The suburbs is the place you dream to be. Your kids all grew up here and you know the grandkids will love it just as much in the future. You spend your time at neighboorhood block parties. Often having family and friends over for BBQ and game nights. Just another day in the sugar cookie way of life. Smooth and easy.

- oh God, yes yes yeeeesss! It's better if I have a wide yard and little prairie with a lake,full of flowers...aaa!


- that's all for now, see ya!

xoxo,
Nadia



Sunday, May 10, 2009

magazines for life !

h.e.ll.o !!!!

well, I've finished with my 'snacks' so atm I don't know what to do, and then my fingers click 'blogger' and yep...back to back, people. blogging is (one of)the best mood-booster for me. So here I am, try to pour my mind into a cup of words a.k.a blog.

why I choose 'magazines for life' for the title? The answer is because I'm just opened this site, a very-very useful site, -click here- (I guess the writer is one of LOOKS crew, is it right?) and it's inspiring me to write about magazines too, since I'm really in to it.

Yes, I'm starting read magz since I was an elementary kid. My first magz is BOBO,all kids favorite of course. My friends and I love to talk about it every Friday because Bobo was published at Thursday if I'm not mistaken. This magz became my favorite til I was on 5th grade. That time AFI was so booming, and GAUL tabloid was one of the most-wanted magz at the moment. I subscribed GAUL til I was on 7th grade, I moved away to Kawanku magz. Why? Because AFI wasn't booming anymore, hehe. Oh ya, I never like GADIS, although all my girlfriends love it so much. Then GoGirl! magz came in to my life and I fell in love because this magz served so manymany articles about Hollywood's life(the topics that always be my interest). I subscribe GoGirl! til now, but then........

I think, GoGirl! isn't as good as before anymore.
Feels like lose something. I don't enjoy reading GoGirl! anymore, it's so bored, the gossips about Hollywood become less and less, the fashion stuffs become more expensive than before, that we, the average
-person, can't afford. I disappointed about it, and FYI I don't waiting for GoGirl! anymore, because GoGirl! last 3 edition has disappointed me a lot.

so sorry, GoGirl!, but I hope my thought can improve your quality :)))

but then, I found a new 'baby'. Magz that can replace GoGirl! when it disappointed me.

Have you ever read LOOKS mag?


Hmm, i love this magz because
1) The Hollywood's life, full from first-last page! Whoaaa! Fit with the subtitle; Celebrity & Style.
2) It's one of the cheapest and the best mag I've ever buy!
3) The stuffs still cute, with affordable price that won't make me throw my lunch up he he.

But there are 'homeworks' to do for LOOKS :
1. The distribution. Hellooooo I can't find it at Bekasi, yes I know it isn't a big city but, aaaaargh! I'm not in Borneo too,huh?
2. Had better for LOOKS to search models for the fashion spread, because without models I feel like seeing Polyvore on mag. Sometimes it drives me bored.

--

by the way, yesterday was my AFS test-day. Huff Alhamdulillah I can do it without any serious problems hi hi, but anyone knows, EB is for what region's car plat? I answered Sumbawa and I hope it is the right answer * fingercrossed

and yes, I attached a C-Box beside, so we can do some chit-chat :)

p.s : so sorry for the superbad grammar !

xoxo,
Nadia

Saturday, May 9, 2009

my snacks for holiday :)

1.

- Titanium by Sitta Karina ( Hanafiah's saga, Austin Taura Hanafiah & Romijn-Indira Singgih)

2.Anne of Green Gables - Lucy M. Montgomery

and of course........ homework(s).

xoxo,
Nadia